piatok, 20. novembra 2015

21 tags about me and my fitness life


Dnes by som vám chcela povedať niečo o jednej z mojich voľnočasových aktivít - cvičení. Vopred upozornňujem, že nie som žiaden odborník, ani fitnesska a nemám súťažné ambície. Robím to len pre seba a dobrý pocit, ktorý mi pohyb a cvičenie prináša. Keďže ako väčšina ľudí, celý deň presedím na stoličke, neviem si predstaviť život bez pohybu. Neznášam sedenie, preto sa snažím veľa a všade kam sa dá chodiť peši. Lenže ani to pre zdravie nestačí, treba sa hýbať ešte viac. Prospeje to nielen zdraviu ale aj sebavedomiu, keď zistíte, že sa nielen cítite, ale aj vyzeráte super. Tu je zopár faktov o mne a mojich fitness zvykoch:


  1. cvičím takmer 4 roky
  2. do fitka chodím vždy v utorok, štvrtok a v nedeľu
  3. k fitness ma priviedol priateľ, ktorý cvičí už viac ako 10 rokov; ukázal mi základy, ktoré sú zo všetkého najdôležitejšie; žiadneho trénera som teda nepotrebovala
  4. všetko ostatné som sa však naučila sama a stále sa v tejto oblasti vzdelávam, veľmi ma to baví
  5. cvičím buď sama alebo s priateľom, nemohla by som ísť do fitka s kamarátkou, lebo pri cvičení sa potrebujem sústrediť a nie sa rozprávať (v tom prípade idem radšej na kávu alebo na prechádzku)
  6. -svalové partie mám rozdelené takto: prsia+biceps, chrbát+triceps, nohy/zadok, brucho precvičujem v každom jednom tréningu
  7. striedam obdobia, kedy cvičím s ťažšími váhami s tréningami, kedy si nakladám na činku menej ale vtedy idem dynamickejšie
  8. jediná partia, kde nevyužívam ťažké váhy takmer nikdy, sú nohy a ramená
  9. po tréningu do seba nedostanem žiadne jedlo, preto si dávam proteínový šejk
  10. keď sa mi doma minie proteín, začína detailný prieskum trhu s doplnkami výživy, pretože chcem kúpiť to najlepšie a vždy sa v tom donekonečna hrabem až mi z toho preskakuje, asi je to choroba :-)
  11. na druhej strane, keď chce poradiť priateľ, ja mu vždy vyberiem a spravím prednášku, prečo je preňho dobrý práve tento proteín (príp. aminokyseliny a pod.)
  12. dlhé a nudné kardio nikdy nerobím.. maximum je 15 minút na páse (väčšinou ale nejdem nad 10 minút) a mám rada HIIT
  13. kardio je u mňa vždy pred silovým tréningom; po tréningu si len trochu "vydýchnem" na stacionárnom bicykli
  14. rada sledujem iné fitnessky na internete a inšpirujem sa ich cvikmi, moje tréningy sú málokedy rovnaké
  15. hoci je fitness dôležitou súčasťou môjho života, na svoje stravovacie návyky nie som až taká hrdá
  16. nejem toľko mäsa, koľko by som mala, pravdupovediac, viem si predstaviť byť vegetariánkou
  17. raňajky sú jednoznačne najväčším a najkalorickejším jedlom celého môjho dňa; nasledujúcich 6 hodín nemôžem nič jesť
  18. keď nemám chuť, nemôžem jesť ani "zo slušnosti".. ak ma aj dvestokrát niekto ponúkne, odpoveď bude vždy rovnaká, akurát budem ešte aj nervózna z toho
  19. naopak, keď mám chuť, vtedy nepozerám na to čo sa patrí, spráskam aj tri porcie (ale to som pravdepodobne od rána nič nejedla a už je neskoré poobedie)
  20. po siedmej večer sa môžu ozývať trýznivé zvuky z môjho hladného žalúdka, ale ja radšej idem spať hladná ako najedená
  21. jem menej ako by som mala
Dúfam, že vás tieto perličky z mojej fitness časti života zaujali. Nabudúce by som možno rada napísala aj pár komplexnejších článkov o cvičení a fitness. Dajte mi vedieť, aký je váš názor :-)

4 komentáre:

  1. Super článek, celkem mě motivoval ke cvičení:)) a taky máš moc hezkej blog!
    One blondie life

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Parádny článok. Ja cvičím asi dokopy 3 roky, prevažne doma. Každopádne ak do toho dáš maximum, aj doma sa oplatí. Vo fitku som sem-tam, no plánujem tam začať chodiť častejšie. Prajem veľa úspechov v budúcom cvičení ♥
    ♡ last days ♡

    OdpovedaťOdstrániť
  3. pekny clanok :) ja cvicim poriadne rok a pol a predtym vzdy tak striedavo :) teraz cvicim jogu a klasicky trening v posilke :)
    Pozyvam na 6rocnu GA o Biodermu, Macadamia Hair a vela ineho, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2015/10/6-blogove-narodeniny-najvacsia-blogova.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fajn článek. Já jsem maso teď vyřadila úplně, tak doufám, že mi to vydrží

    OdpovedaťOdstrániť