streda, 9. decembra 2015

Get amazing abs


OK, moje telo nezdobí žiaden slávny sixpack. Ale rovnako ako väčšina populácie túžim po štíhlom brušku, ktoré je nie len pekné, ale v prvom rade je symbolom zdravia. Predpokladám, že mnohé z vás trénujú brucho pravidelne, ale aj tak sa vám nedarí dosiahnuť ciele v podobe vyrysovaných brušných svalov.  Ani ja nepostujem na Instagram hrdé "crop top" fotky, preto sa snažím dodržiavať nasledovných 9 tipov, ktoré sú dôležité na ceste za vyrysovanými brušákmi. Dôležité je zvyknúť si na ne a dodržiavať ich dlhodobo. Tak poďme na to..
 


1. Netreba piť toľko vody, ako sa všade hovorí. ..srandujem :-) Toto pravidlo platilo vždy a stále platí, že dôležité je piť veľa a nebyť nikdy smädný. A teraz zlá správa pre tých, ktorým nechutí čistá voda. Áno, budete musieť raz a navždy skončiť s ochutenými a sladenými nápojmi a preorientovať sa na vodu z vodovodu (mineálky neodporúčam piť dlhodobo). Nesladené čaje sú tiež vhodné. Zvlášť odporúčam zelený čaj, prípadne bylinkové čaje. Dostatok vody = rýchlejší metabolizmus. Ak máte radi kávu, nemusíte sa jej vyhýbať. Teda pokiaľ si do nej nedávate cukor a mlieko. Najlepšie je espresso; instanté kávy nie sú také kvalitné. Káva je tiež skvelý doplnok čo nakopne pred tréningom.


2. Zo svojho jedálnička by ste mali vyškrtnúť sladkosti a tiež sladené mliečne výrobky. Práve tie vytrvalo držia tuk okolo pása. Iste, je to ťažké a ani ja to nedodržiavam na 100%, ale dôležité je obmedziť tieto potraviny na úplné minimum. Raz za týždeň si môžete dopriať na čo máte chuť.

3. Nie len cukor, ale aj umelé sladidlá škodia šíthlemu pásu (môžu zadržiavať vodu a nafukovať), tak pozor na ne. Sú dômyselne skryté v celom zástupe potravín, preto je fajn naučiť sa čítať aj zloženie. Cukor má rôzne prezývky s príponou -óza (fruktóza, glukóza, sacharóza, atď.) a umelé sladidlá sú napríklad sacharín, aspartam, sukralóza, acesulfan K, xylitol a pod. - O nástrahách umelých sladidiel si môžete na internete prečítať siahodlné romány.

4. O múke a pečive sa už tiež kadečo popísalo. Väčšina z toho je pravda. Takže ak máte silnú náturu, zo svojho života škrtnete aj pšeničnú múku a produkty z nej. Výsledky prídu okamžite. Výbornou náhradou je špaldová alebo mandľová múka, takže ak radi pečiete, môžete nimi nahradiť pšeničnú múku.



5. Skvelým tukožrútskym kamarátom je grep (žltý aj červený). Obsahuje látky podporujúce metabolizmus cukrov. Dajte si ho poobede namiesto olovrantu a bruško bude chudnúť samo od seba. Čím horkejší je grep, tým viac vitamínu C obsahuje. Vitamín C štartuje tuky spaľujúce procesy, takže sa ho tiež netreba báť.​ Ja ho odporúčam užívaj aj samostatne.

6. M​lieko a mliečne výrobky tiež zvyknú nafukovať, preto s ich konzumáciou opatrne. Úplne vyradenie však neodporúčam, lebo vápnik v nich obsiahnutý je pre štíhle bruško žiadúci.Taktiež pozor aj na plesnivé syry, tie konzumovať v rozumnej miere. Ja ich nejem vôbec, lebo mi nerobia dobre.​ 

7. Ak často bojujete s hladom, možno by ste mali do svojho jedálnička zaradiť viac vlákniny. Nemám na mysli však uchýliť sa k hromadnej spotrebe ovsených vločiek alebo nebodaj celozrnného pečiva. Najhodnotnejšu vlákninu​ obsahuje zelenina - brokolica, karfiol a všetky druhy listovej zeleniny. Tak ju už konečne začnite papkať :-)
 

8. Na okamžité spľasknutie brucha je najúčinnejší pôst. Vhodné je dodržiavať ho aspoň raz za mesiac a počas tohto dňa piť len čistú vodu (prípadne s plátkom citrónu).​ Takýto deň bez jedla úžasne prečistí organizmus čo sa odrazí aj na pleti a navyše zvíťazíte sami nad sebou a svojím hladom, a tento pocit je skvelý sám o sebe :-)
9. Tento príspevok som zámerne nechcela zamerať na cvičenie - cvikov na brucho je plný Youtube. Ale nedá mi pripomenúť, že pre štíhle bruško nie sú principiálne dôležité len samotné cviky naň. Napríklad taký drep neprecvičuje len nohy a zadok, ale úžasne spevňuje aj stred tela.​ Na spevnenie bruška nezabúdajte ani keď sedíte na bicykli alebo bežíte na páse. 


Tak makajte .. ja si idem dať koláč ;-)

obrázky - zdroj: weheartit.com

5 komentárov:

  1. Skvělý tipy a skvělý článek, doufám, že budu schopná alespoň něco dodržovat.:D

    www.letmemakeawish.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za super článok. Možno sa pustím do podobného, ako sa stravujem ja, poprípade aj ako cvičím a pod. ♥

    Prajem príjemné prežitie vianočných sviatkov | Gabrielle
    ♡ Bio and natural cosmetics ♡
    ♡ christmas giveaway | Realash - lash enhancer ♡

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Xylitol je škodlivé umelé sladidlo? A to odkedy, haha

    OdpovedaťOdstrániť
  4. super tipy, i keď ten pôst.. ja jedlo milujem - neznamená, že sa prežieram, ale mám skrátka rada jedlo, bežne bývam hladná po troch hodinách a pôst by som asi ťažko vydržala, môj obdiv majú všetci tí, čo to dokážu :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja jedlo milujem, ale niekedy je fajn dať telu od neho oddych. Aj keď si hladná alebo ťa z hladu bolí hlava, tvoje telo sa prečistí. A ten pocit, že si porazila vlastné chute alebo zvíťazila nad bolesťou je na nezaplatenie. Človek proste občas musí urobiť niečo ťažké - tým sa stáva silnejším :-)

      Odstrániť